Son Güncelleme tarihi 31 Mayıs 2022 by Teknoloji Haber
Zoom ekran kapanıyor çoğunlukla yoğun zamanlarda ortaya çıkıyor ve ilk denemede Zoom siyah ekran karşımıza çıkmakta. Görüşmeyi sonlandırıp denediğimizde tekrardan bağlantı yapıldığında sorunsuz bağlantı yapılmakta.
Bir dönem dünya genelinde ve ülkemizde yoğun bir kullanıma sahip olan Zoom uygulaması şu aralar eskisi kadar kullanım oranına sahip değil. Tabi zaman neyi gösterir bilemiyoruz. Uzaktan eğitim şirketlerde ve okullarda zaman zaman devam ediyor.
İçeriğimizdeki adımlar Zoom açılmıyor ve bir çok problemin çözümüne yönelik adımlardır. Kesinlik ifadelerinden kaçınarak hazırladığımız makale geçmişte çok sayıda aksaklık için kullanıldı.
Windows 10 ve Windows 11 Zoom açılmıyor sorununda sistem geri yüklemeyi çalıştırın.
Zoom siyah ekran sorunu
Uygulamanın açılmaması ve siyah ekran çıkma sorunu sebeplerinden bazıları şunlardır:
- Yoğun kullanım saatlerinde giriş denemelerinin yapılması.
- Sunucuda ya da uygulamadaki iyileştirme çalışmalarının bir sonucu.
- Çoklu kullanımlarda bağlantı sorunlarının daha sık yaşanması.
- Sık sık girmeye çalışıldığında kısa bir süreliğine engellemeye denk gelmeniz.
- Şüpheli davranışlarda bulunan hesapların kısıtlanması.
- Güncelleme yapılmamasından veya yeni çıkarılan sürümde yaşanan olumsuzluklar.
- Telefonda saklama alanının çok az olmasından kaynaklı işlem durdurulma sorunları.
- Kullanılan cihazın tarih ayarının yanlış göstermesi.
- Hesapla alakalı veya çoklu öğrenci hesaplarına izin verilmemesi.
Zoom ekran kapanıyor ve diğer sorunlarda yapılacaklar
Burada yapılanlardan bazıları internet ağında görülen kopmalardan dolayı WiFi yerine mobil internetle ve modeme bağlantı yaparak kullananlarda kapat aç yapılarak test edilmesi iş görebilir. Sonrasında aşağıdakileri uygulayın.
- Başka bir telefonla denemeyi unutmayın. Artı bilgisayarla denenmesi gerekiyor.
- Telefonun kapatılması ve eğer tarihin yanlış olması durumlarda açılmama durumu çıkabilir.
- Eski bir Zoom uygulamasının yüklenmesini öneririz. Birde bilgisayardan da bakalım.
- Cihazınız eski ise daha düşük sürümlerle kullanılması bir test adımı olacak.
- Sonradan kurduğunuz diğer uygulamalardan kaynaklı olma olasılığında bunların kaldırılması durum analizi için daha iyi olacak. Örnek geçmişte EBA kurulu ve arka planda aktif olduğundan birbirlerini etkilediklerine şahit olduk.
- Bunları kontrol edip duruma göre başka cihazla ve dns tanımlanması ile kontrol edilmesini öneriyoruz.
- Hesabınızın denenmesi açısından farklı bir hesapla oturum açıp deneyin. Sorun yoksa kendi hesabınızdaki profil alanındaki eksikleri doldurun. Varsa ek doğrulamadan yararlanın.
Sonradan kurulan herhangi bir uygulama veya güncellemelerden sonra oluştuğuna eminseniz ve bunlar geri alınma olasılığı varsa deneyin.
Zoom sorunlarında Android kullanıcıların yapacakları
Genelde güncellemelerin kontrol edilmesi gerekir. Sonrasında Zoom’ u kaldırılıp tekrardan kurularak denenmesi. Birde uygulamanın yeni bir versiyonu çıkmışsa biz eski olan bir sürümü kurarak sorunun çözümü için deneme yaparız. Bu eski bir yöntemdir ve çoğu uygulamanın sorunlarında denenir.
Telefonda deneyeceğiniz diğer bir önemli adım ise, uygulamalar bölümünü açıp ve Zoom alanına girmek. İçeriğine baktığınızda önbellek ve veri kaldırılmasına giden çoklu seçeneklerden oluşmakta. Biz bunların her birine dokunduktan sonra deneme yapıp diğer seçeneğe dokunarak yine denememizi yaparız. Her biri bir çok probleme çözüm sunduğu zamanlar olmuştur.
iPhone ve tüm modellerde ise, uygulamanın izinlerine, kamera ve ses izinlerini kontrol edin. iOS için “Genel” adlı alandaki sıfırla içeriğinde ağ ayarlarını ve sonrasında telefon ayarlarını sıfırlayıp denemenizi önermekteyiz.