iTunes iPhone veya iPad’inizi Görmüyor Mu?

  • 15 Şubat 2018

Son Güncelleme tarihi 15 Şubat 2018 by Ersin Yıldırım

Sizlere yazımızda iPad ve iPhone kullanıcılarının en fazla karşı karşıya kaldığı sorunlardan birisi hakkında bilgi vereceğiniz. iTunes iPhone veya iPad’inizi Görmüyor Mu?  Okuyucularımızın “iTunes iPhone veya iPad’imi tanımıyor.” Şeklinde şikayetlerinin olduğunu görüyoruz. Bunun yanı sıra şu şikayetlerle de sık sık karşılaşılmaktadır:

-Bilgisayarımıza iPad’imi veya iPhone’umu bağladığınız zaman bilgisayar cihazımı görmüyor.

-iTunes telefonumu / iPhone’umu görmüyor. Ne yapabilirim?

-Bilgisayarım iPhone’umu görmüyor.

Aslında kullanıcıların yaşadığı yukarıdaki sorunların hepsinin cevabı aynıdır. iPhone veya iPad kullanıcıları iTunes programını çok sık bir şekilde kullanmak zorunda kalıyor. Şifrelenmiş bir yedek oluşturmak için, büyük medya dosyalarını aktarma evresinde veya cihazı restore ederken… Birçok sebepten dolayı iTunes programı artık hayatımızın olmazsa olmazları arasına girmeyi başarmıştır.

1-Bilgisayarınızı ve iPhone’unuzu Tekrar Başlatın

iPhone üzerinde hard reset yapabilme için güç düğmesine veya ev düğmesine basılı tutmanız gerekmektedir. Apple logosu karşınıza çıkana kadar bunu yapmayı bırakmayın. iPhone’unuz yeniden başladığı zaman bilgisayarınızı de yeniden başlatın. Bağlantı işlemini tekrar deneyerek çalışıp çalışmadığını kontrol edin. Sorun hala çözülmediyse bir sonraki adımımızı deneyebilirsiniz.

2-iOS ve iTunes’u Güncelleyin

Bu evrede hem cihazınızın hem de Mac’inizin en güncel olan yazılıma sahip olup olmadığına dikkat etmeniz gerekiyor. Mac’inizin iTunes’de üst menüde iTubes giderek sonrasında Güncellemeleri Kontrol Et seçeneğine tıklamanız gerekiyor. Eğer bilgisayardaysanız güncellemelerinizi denetleyeceğiniz seçenek yardım menüsünde yer almaktadır. iOS cihazlarınızda bu ayarınızı Ayarlar – Genel – Yazılım Güncelleme adımlarını takip ederek bulabilirsiniz.

3-Farklı USB Portundan Deneyin

iPad veya iPhone cihazınız iTunes tarafından görünmüyorsa aynı zamanda cihazınızı bilgisayara taktığınız zaman şarj olmuyorsa USB portu kaynaklı bir sorun olabilir. Bu evrede USB ucunu alarak başka bir porta takmayı deneyin. Aynı zamanda bir çeşit USB hub kullanıyorsanız bunu çıkararak şarj kablosunu doğrudan bilgisayarınıza takmalısınız.

4-Farklı Bir USB Kablosu Kullanın

Cihazınızı bağladığınız sırada kullandığınız lightning kablosu veya USB kablosu bozuk olabilir. Bu yüzden farklı bir kablo denemelisiniz. Eğer kablonuzdan kaynaklı oluşan bir sorun varsa farklı bir kablo bağladığınız zaman iTunes’a bağlantı işleminizi gerçekleştireceksiniz. Bunun dışında cihazınızdaki girişleri de kontrol edebilirsiniz. Bazen tüy veya toz olmasından dolayı sıkıntı çıkabiliyor.