iPhone Ağ Sorunları: Bağlanılamıyor, Hizmet Yok

iPhone Ağ Sorunları: Bağlanılamıyor, Hizmet Yok, Arama Yapılamıyor ve Diğer Ağ Sorunları [Sorun Giderme Kılavuzu]

  • 7 Eylül 2017

Son Güncelleme tarihi 15 Aralık 2018 by Teknoloji haber

teknik destek

iPhone ağ sorunları bağlanılamıyor hizmet yok nedir? iPhone ağ sorunları, iPhone 7 (Plus) kullanıcıları başta olmak üzere birçok iOS cihazının sahipleri tarafından dile getirilen yaygın sorunlar arasındadır. Bu tip sorunlar kimi zaman donanımsal olsa da çoğu zaman yazılımsal olmaktadır. Sorunun kaynağı her ne olursa olsun, telefonda ağ veya şebeke sorunun olması gerçekten sinir bozucu bir durumdur.

iPhone’un ağ işlevlerini etkileyen en yaygın sorunların arasında; hizmet yok, arama yapılamıyor, bağlantı başarısız veya Wi-Fi / Hücresel şebekeye bağlanamıyor sorunları yer alıyor. Siz de bu ağ sorunlarından herhangi biriyle karşılaşıyorsanız, bunları düzeltmenize yardımcı olacağını düşündüğümüz bu sorun giderme kılavuzunu okumaya devam edin.

iPhone Ağ Sorunları Bağlanılamıyor Hizmet Yok

Şu anda ağ ve şebeke sorunları ile yayın olarak iPhone 7 ve iPhone 7 Plus kullanıcılarının karşılaştığını görüyoruz. Bu nedenle yazımızın pek çok yerinde bu iPhone modellerinde nüansta bulunacağız.

Ağ Sorunlarının Olası Nedenleri

iPhone’larda ağ servislerini etkileyebilecek birkaç faktör vardır. Bunlar; şebeke sağlayıcınız, hesap durumunuz, yazılım hataları veya hatalı bir ağ bileşeniyle (donanım hasarı) ilgili bir sorun olabilir.

Şebeke sağlayıcısıyla ilişkili şebeke sorunları, şebeke servisinin kullanılamamasına neden olabilecek kesintiler, sistem bakımı veya faaliyetlerden oluşabilir. Diğer ağ sorunları durumları, etkin olmayan hesap durumu gibi hesap sorunlarıyla bağlantılıdır. Örneğin ödenmemiş fatura nedeniyle veya operatörünüzün altyapısal problemlerinden dolayı sorun yaşıyor olabilirsiniz.

Bu arada, sorun yazılım hatalarından tetiklenen sorunlardan da kaynaklanabilir. iPhone’un ağ ayarlarının çalışmasının önüne geçen hatalı güncellemeleri ortadan kaldırmak için aygıtınızı iTunes ile güncellemelisiniz. Zaten güncel bir aygıt kullanıyorsanız iTunes aracılığıyla en sonki iOS sürümünü yeniden cihazınıza yüklemenizi öneririz.

Sorunun en kötü kaynağı ise donanımsal olmasıdır. Daha önce iPhone’unuzu düşürdüyseniz veya sıvı ile temas ettiyse bunun oluşması muhtemeldir. Donanımı zarar gören iPhone’lar için genellikle yetkili servisin müdehalesini gerekir.

Yazılımla ilgili olan ağ sorunları, kolayca düzeltilebilirler. Bu nedenle, iPhone’unuzu servise göndermeden önce sorunun kaynağını belirlemelisiniz. Bunun için de yazımızı okumaya devam etmelisiniz.

Çözüm Önerileri ve Geçici Çözümler

Aşağıda, iPhone’daki ağ sorunlarıyla başa çıkmak için kullanılan çözüm önerileri ve geçici çözümler yer almaktadır. Ancak bu yöntemler yalnızca yazılımla ilgili sorunlar için geçerlidir. iPhone’unuzdaki ağ sorununun donanım hasarından kaynaklanmadığından eminseniz o yazımızı okumaya devam edin ve bu yöntemlerle sorunu gidermeye çalışın.

Kontrol Edilecek İlk Şey

Öncelikle sorunun operatörünüzden veya servis sağlayıcınızdan kaynaklandığını düşünüyorsanız hemen operatörünüzle veya servis sağlayıcınıza başvurun. Size bölgesel bir sorun olup olmadığı konusunda gerekli bilgilendirmeyi yapacaklardır.

Önerilen Sorun Giderme Yöntemleri ve Ağ Sorunlarına Yönelik Potansiyel Çözümler

Aşağıdaki yöntemler, tüm iPhone modelleri ve iPhone 7’yi etkileyen ağ sorunlarıyla başa çıkmak için genel çözümlerden ve önerilen geçici çözümlerden oluşmaktadır.

Yöntem 1: iPhone 7 Plus’ınızı Yeniden Başlatın

Küçük yazılım hataları rasgele şebeke servisinin durmasına veya kullanılmamasına neden olabilir. Ve çoğu zaman, bu küçük sorunlar cihazın yeniden başlatılması ile düzeltilebilir.

Kapat kaydırıcısı görünene kadar iPhone’unuzun Uyku/Uyandırma veya Güç düğmesine birkaç saniye boyunca basılı tutun. iPhone’u kapatmak için kaydırıcıyı sürükleyin.

Yaklaşık 30 saniye bekleyin ve Apple logosu görünene kadar Uyku/Uyandırma veya Güç düğmesine basılı tutun.

iPhone’unuz daha sonra yeniden açılacaktır. Yeniden açıldıktan sonra ağa bağlanmayı deneyin ve şimdi düzgün çalışıp çalışmadığını görün.

Alternatif olarak, özellikle iPhone’unuz donup kalıyorsa veya internete göz atarken veya bağlanmaya çalışırken donma eğilimindeyse onu yeniden başlatmaya zorlayabilirsiniz.

iPhone’u yeniden başlatmayı zorlamak için şunları yapın:

Ekranda Apple logosu görünene kadar iPhone 7/7 Plus’ta Uyku/Uyandırma (Güç) düğmesine ve Ses Seviyesi Azaltma düğmesine, diğer iPhone modellerinde ise Uyku/Uyandırma (Güç) düğmesine ve ana ekran düğmesine aynı anda 10 saniye boyunca basılı tutun.

Bu yöntemlerin her ikisi de iPhone’unuzdaki hiçbir veri silinmeyeceğinden güvenlidir.

Yöntem 2: Ağ Ayarlarını Yapılandırın

Hatalı yapılandırılmış veya yanlış ağ ayarları, iPhone’unuzda ağ hatalarının oluşmasının bir nedeni olabilir. Örneğin, Uçak Modu etkinleştirildiğinde veya açıldığında Wi-Fi servisiniz kullanılamaz. Uçak Modu etkinleştirildiğinde, Hücresel, Wi-Fi ve Bluetooth gibi diğer ağ hizmetleri otomatik olarak kapanır. Bu durumda, diğer ağ özelliklerini yeniden etkinleştirmek için Uçak Modu’nu kapatmanız gerekir.

Uçak Modu etkin mi?

iPhone’unuzda Uçak Modu’nu yapılandırmak için aşağıdaki adımları izleyin:

Ana ekranınızın altından ekranı yukarıya doğru hızlıca kaydırın. Bunu yaptığınızda Denetim Merkezi açılacaktır. Uçak modunu KAPALI duruma getirmek için Kontrol Merkezi’ndeki uçak simgesine dokunun. Uçak modunu kapattığınızda Wi-Fi ayarlarınızı kontrol edin ve gerekirse Wi-Fi’ı etkinleştirin.

Alternatif olarak, iPhone’unuzdaki Wi-Fi ayarlarını kontrol etmek için, Ayarlar > Wi-Fi menüsüne gidin ve ardından özelliği tekrar AÇIK hale getirmek için anahtarı değiştirin.

Kablosuz düğmesi etkin değil mi veya gri renkte mi?

Wi-Fi düğmesi soluk görünüyorsa iPhone’unuzun ağ ayarlarını sıfırlamayı denemelisiniz.

Bunu yapmak için Ayarlar > Genel > Sıfırla > Ağ Ayarlarını Sıfırla seçeneğine dokunun.

Not: İşlem sırasında APN ve VPN ayarları gibi ağ bilgileri ve Wi-Fi şifreleri silinir; bu nedenle, ağ ayarları sıfırlamaya başlamadan önce bunları not almanız gerekir.

LTE ağı kullanılarak bağlanılamıyor mu?

LTE’yi kullanarak ağa bağlanma konusunda sorun yaşıyorsanız, 3G veya 4G şebekesi gibi diğer şebeke bantlarına geçmeyi deneyebilirsiniz.

Bunu yapmak için Ayarlar > Hücresel > Seçenekler > LTE’yi Etkinleştir menüsünden Kapalı’yı seçin.

Hücresel veri seçeneklerini değiştirdikten sonra iPhone’unuzu yeniden başlatın ve daha sonra ağın çalışıp çalışmadığını kontrol edin.

Yöntem 3: iOS’u Mevcut En Son Sürüme Güncelleyin

Apple, iOS 10 platformunun ana sürümünden sonra bir dizi küçük güncelleme yayınladı. Bu güncellemeler, güncelleme sonrası sorunların giderilmesinden, hata düzeltmelerinin yanı sıra özellik geliştirmelerini de içeriyor. Bir iOS güncellemesini yükledikten sonra ağ sorunu ortaya çıkarsa, iPhone’unuzu daha önceki bir yedeklemeden geri yükleyebilir veya mevcut en yeni iOS sürümüne güncelleyebilirsiniz.

iPhone’unuz için mevcut güncellemeleri kontrol etmek için şu adımları takip edin:

Ayarlar > Genel > Hakkında > Yazılım Güncelleme menüsüne gidin ve kullanılabilir güncelleme varsa bu ekranda göreceksinizdir. Güncellemeyi yüklemek için ekrandaki talimatları uygulayın.

Yöntem 4: SIM Kartı Çıkarın ve iPhone’unuza Tekrar Takın

Ağ sorunları kimi zaman SIM kartından kaynaklanabilir. Sorunu çözmek için SIM kartınızı çıkartıp yeniden iPhone’unuza takmayı deneyebilirsiniz.

Bunun için öncelikle cihazınızı tamamen kapatın. SIM kart tepsisini çıkarmak için SIM kart iğnesini kullanın ve tepsiyi yavaşça çıkarın. SIM kartı çiziklerinde herhangi bir hasar izi olup olmadığını kontrol edin. SIM kartını düzgün bir şekilde yerleştirin ve sabitlendiğinden emin olun. Tepsiyi iPhone’unuza geri yerleştirin ve iPhone’unuzu açın.

iPhone’unuzun ağa şimdi başarıyla bağlanıp bağlanamayacağına bakın.

Yöntem 5: Modeminizin Kapsama Alanını Kontrol Edin

Bu yöntem, bilgisayar ve mobil aygıtlardaki ağ sorunlarıyla uğraşırken servis sağlayıcıları tarafından şiddetle tavsiye edilir. Evinizdeki internetin ana kaynağı modeminizdir. Kablosuz ağ kurulumu için modeminizin kapsama alanını kontrol edin. Bunun için;

Modeminizin güç düğmesine basarak kapatın. Modeminizin fişini güç kaynağından çekin. En az 30 saniye boyunca fişe takmayın. Geçen süreyi takiben tekrar modeminizi güç kaynağınıza bağlayın. Modemi tekrar açmak için Güç düğmesine basın. iPhone’unuzu yeniden başlatın.

Bu yöntem çoğu zaman işe yarar. Bu nedenle, bu yöntemi denediğinizden emin olun.

Yöntem 6: iPhone’unuzun Ağ Ayarlarını Sıfırlayın

iPhone’unuzda oluşan ağ sorunlarını gidermek için bir başka yöntem de ağ ayarlarını sıfırlamaktır. Bunun için Ayarlar > Genel > Sıfırla > Ağ Ayarlarını Sıfırla seçeneğine dokunun.

Yöntem 7: iPhone’unuzu Fabrika Ayarlarına Sıfırlayın

Önceki yöntemlerin tamamını uyguladığınız halde sorun çözülmediyse iPhone’unuzu fabrika ayarlarına sıfırlamayı denemelisiniz. Bu yöntem cihazınızdaki verilerin tamamını silecek ve ayarlarınızı varsayılan ayarlara geri döndürecektir. Bu yöntemi kullanmadan önce muhakkak iCloud yedeklemesi yapmalısınız.

iPhone’unuzu fabrika ayarlarına sıfırlamak için Ayarlar > Genel > Sıfırla > Tüm İçerikleri ve Ayarlarları Sil seçeneğine dokunun.

Daha Fazla Yardım için Apple Destek ile İletişime Geçin

iPhone’unuzdaki ağ sorunları tüm bu yöntemleri uygulamanıza rağmen devam ediyorsa, sorunu Apple Destek birimine iletmeniz gerekir. Bazı büyük ağ sorunları Apple teknisyenleri tarafından kullanılan gelişmiş sistem araçlarını kullanarak gelişmiş sorun giderme yordamlarını gerektirir. Görünüşe göre, sorun zaten her son kullanıcının düzeltme kapasitesinin ötesinde. Bu nedenle yetkili personel tarafından bakım yapılmalıdır.

iPhone ağ sorunları bağlanılamıyor hizmet yok destek için iletişime geçiniz.

teknik destek