Son Güncelleme tarihi 21 Mart 2024 by Teknoloji Haber
Instagram hesap sahibi şifreyi değiştirmiş olabilir hatası alanlara, “Hesabından çıkışın yapıldı veya hesabından çıkış yaptırıldın” uyarısı halinde ekrana bir metin gelebilir. Bu eskiden karşımıza çıkan nadir problemlerden biriydi.
Bende de aynı sorun çıkıyor ve hiçbir şekilde oturum açamıyorum diyor musunuz? Acaba yaşanan belki sistemdeki bir aksaklıktan alakası olabilir mi?
Evet büyük olasılıkla bu böyledir. Anlamanız adına varsa başka bir hesabınızla test edin. Diğer bir önerimizde başka şehirlerde bulunan 3-4 arkadaşınız varsa onlara böyle bir problemle karşılaşıp karşılaşmadıklarını sorunuz.
İçeriğimizde sizlere genel durumlarda ve hesap tarafında ne yapmalıyım sorusuna yanıt verecek bilgileri paylaşacağız.
Hesap Sahibi Şifreyi Değiştirmiş Olabilir Uyarısı
Neden şifre değiştirilmiş olabilir yazısı çıkıyor şeklinde merak edenlere, önce yukarıdakileri okuyunuz ve sonra aşağıya eklediklerimize bakınız cevabını veriyoruz.
Ağın uygulama tarafında yaşanan çalışmaların sebep olma olasılığını düşünebiliriz. Tabi beklenmedik problemlerin yaşanması da mümkün.
- Google kullanılarak instagram.com bağlantısından hesabınızı açınız. Eğer erişiminiz varsa ek oturum açma seçeneklerinden birini daha ekleyiniz. Tabi ekli değilse. Örnek ekli olmayan e-posta, Facebook bağlantısı ve telefon numarasının kullanılmasını öneriyoruz. Sonra eklenen yeni seçeneği kullanarak o bilgiyle oturumunuzu açınız.
- Telefonlardan alakalı sebeplerin oluşabileceği zamanlar oluyor. Belki bir güncellemenin yapıldığından haberiniz yok ve bunun aksaklık çıkarma olasılığı var. Bundan dolayı başka telefon kullanılarak denenmesi gerekiyor.
- Bir diğer çokça denenen aracı işlemse vpn kullanılması. Bu çoğunlukla yaşadığınız ülkede görülen problemlerde denenir.
- Şifrenizi değiştiriniz. Unutmuş gibi adımları başlatın ve değişiklikten sonra erişiminiz olabilir. Bu bir çok aksaklıkta işe yarayan önerilerden biridir.
- Şüpheli görünme veya çok fazlaca yaptığınız işlemlerden ötürü kısa bir zaman erişiminiz engellenebilir. Bir kez dahi denemeden ara veriniz.
- Hesabınızı Facebook hesabınıza bağlamışsanız birde onunla oturumunuzu açınız. Eklenmemiş kişilerin farklı kanaldan hesabına ulaştığında bunu ekleyerek denemelerini öneririz.
- Hesap türü dediğimiz alandan işletme hesabına geçişinizi yaparak deneyebilirsiniz. Tekrar kişisel dediğimiz türe dönebilirsiniz. Farklı bölümlerden hesabınıza erişebilirseniz bunu uygulayabileceğinizi düşünüyoruz.
Uygulamalardaki sorunların yaşattığı durumlar
Telefonların ve uygulamaların çok eski sürümlerinin kullanımlarda sorun çıkardığı zamanlar oluyor. İlgili sosyal ağın güvenliğin yetersiz olarak görmesinden ötürü aksaklıklar çıkarabiliyor. Burada eğer farklı giriş yöntemini daha önce hesabınıza eklemişseniz onunla girmeye çalışmanız gerekebilir.
Yukarıdaki olası bir sebep ama kesin bundandır diyemeyiz. Bu en son aklınıza gelsin diyelim.
Diğer iki önemli sebepse uygulamanın çalışmasında yaşanan olumsuzluklar. Bunlardan biri arka planda çalışan bir şeyin buna neden olması, diğeri ise benzeri uygulamaların birbirini etkiliyor olması.
Sonradan kurduğunuz uygulamaların kontrol edilmesini öneriyoruz. Artı aşağıdaki sıralamayı uygulayın.
- Uygulamalar dediğimiz alana telefondan girin,
- Instagram’ ı bulun,
- İçerisindeki seçeneklerden en önemsiz olanla başlayın. Yani önbellek ve sonrasında güncellemelerin kaldırılmasının uygulanması.
Yukarıdakilerin tümü işe yaramadı diyenlerin önce her şeyi doğru yaptığından emin olması gerekiyor. Sonra ilgili ağa bir gün sonra talep göndermesini önerebiliriz. Belki kendiliğinden düzelecek. Bir başka olasılığında ceza alan hesaplarda uyarının çıkmadan böyle bir şeyle karşılaşılması mümkündür. Geçmişte başka uyarı metinlerinin farklı nedenler içinde çıktığını görmüşlüğümüz vardır.
Instagram Hesabından Çıkışın Yapıldı Ne Demek?
Buradaki durumun göreceli olacağını söyleyerek gerekli adımları buna göre uygulamanız gerektiğini şimdiden belirtelim.
- Uygulamanın sistemdeki problemlerden dolayı tüm oturumların çıkışa atılması.
- Kişinin şüpheli olarak görülmesinden dolayı erişimin engellenmesi için yapılan işlem.
- Hesabın çalınmasına yönelik yapılan denemelere alınan önlem.
- Hesabın ele geçirilme durumlarında verilen bilgi.
- Oturumların belirli zaman sınırlamasından dolayı otomatik çıkış yapılması.
- Çoklu oturumlardan dolayı yapılan sonlandırma.
Örnekleri çoğaltabiliriz. Lakin gereksiz olarak gördüğümüzden dolayı yazının devamında çözüm tarafında ne yapılması gerektiğinden bahsedeceğiz.
Tekrar belirtelim şu an oluşan aksaklığın sistem arızası olduğunu düşünüyoruz. Belki beklemeniz gerekmekte.
İçeriğimizde aşağıya indikçe olası farklı durumlardan karşılaşacaksınız.
Çıkış Yaptırıldı Sorununda Yapılacaklar
Çözüm olarak parça parça önerilerimiz olacak. Bundan dolayı yazının tamamını okumanız yararlı olacaktır.
Yukarıya eklediklerimizi okuduysanız, deneyeceğiniz adımların bir kısmını anlamışsınızdır. Birilerinin çıkışa atmış olma olasılığı içinde kesinlikle tarayıcı kullanılması gerekiyor.
Bilgisayarınız varsa ondan hesabınıza giriş yapınız. Yoksa telefonda yüklü olan bir tarayıcı yardımı ile deneyebilirsiniz.
Zaman aşımları ve sürekli girip çıkılan hesaplarda bunla karşılaşılması normal olacak. Lakin şüpheli görülecek davranışların algılanmasından dolayı belli bir saate kadar belki oturumunuzu açamayacaksınız.
- Doğru Şifreyi Kullanın: Öncelikle, hesabınıza giriş yaparken doğru şifreyi kullandığınızdan emin olun. Büyük-küçük harf uyumuna dikkat edin ve gerektiğinde şifreyi tekrar girin.
- Şifre Sıfırlama: Eğer şifrenizi unuttuysanız veya değiştirdiyseniz, “Şifremi Unuttum” veya “Şifremi Sıfırla” seçeneğini kullanarak yeni bir şifre oluşturabilirsiniz.
- Hesabınızın Güvenliğini Kontrol Edin: Hesabınızın güvenliği açısından, başka bir kişi tarafından şifrenizin değiştirildiğini düşünüyorsanız, hemen hesabınızın güvenlik ayarlarını kontrol edin. İki faktörlü kimlik doğrulama gibi ek güvenlik önlemleri ekleyebilirsiniz.
- Instagram Destek Hattıyla İletişime Geçin: Eğer hesabınıza erişmekte sorun yaşıyorsanız ve şifrenizin değiştirildiğinden şüpheleniyorsanız, Instagram’un destek ekibiyle iletişime geçin. Sorunu açıklayın ve yardım isteyin.
- Alternatif Hesaplar veya E-posta Adresleri Kullanın: Eğer hesabınıza erişmek için kullanabileceğiniz başka bir Instagram hesabınız veya bağlı bir e-posta adresiniz varsa, bu bilgileri kullanarak şifrenizi sıfırlayabilirsiniz.
merhaba ikinci ayrı bir cihazla giriş yapamıyorum.atıyor hesabından çıkşı yapıldı hesap sahbi şifreyi değiştrimiş olabilir diyor.