Son Güncelleme tarihi 29 Mayıs 2019 by Teknoloji Haber
En çok satan marka Samsung’ tan sonra en çok satış yapan marka bu yıl sizce kim olacak? Huawei mi iPhone mu?
2019 ilk çeyrek satış raporları belli oldu. Yine her zaman ki gibi Samsung birinci ama merak edilen ikinci kim?
Huawei, 2018′ in satış rakamlarında ikinci marka olmuştu. Apple’ ı ikincilik koltuğundan etmişti. Bu yılın ilk çeyreğinde de durum aynı.
Huawei ikinci ve Apple üçüncü olarak devam ediyor. Acaba Çinli şirkete uygulanan ambargo hem Çin ile ABD arasındaki Ticaret savaşları hem de Apple rekabeti mi?
İkinci ve üçüncü belli peki dördüncü ve beşinci hangi şirketler?
Huawei, ABD mahkemelerinde hakkını arıyor. Büyük ihtimal istenilen verilirse temkinli olarak yoluna devam edecek.
iPhone mu Huawei mi?
Huawei çıkardığı son modellerle büyük başarı elde etti. Rakiplerine göre uygun fiyatlarla verdiği modellerin donanımları çok güçlü olduğu aşikar. Örnek Samsung ve iPhone 5000 – 6000 TL olan bir telefon Huawei’ de 4000 TL gibi fiyatlarla alınabiliyor.
iPhone’ un bize göre en önemli tercih nedeni güvenlik oluyor. Malum kapalı bir kod yapısına sahip. Bu yüzden iOS, Android’ e göre daha az gelişmiş diyebiliriz.
iPhone biz eski Nokia telefonların arayüzüne benzetiyoruz. Kullanımı rahat ve kolay bir yazılım. Hem güvenlik hemde özellikle orta yaş ve yaşlıların tercihi olabiliyor.
2019 telefon satış raporu
- Samsung 71.6 milyonla birinci
- Huawei 58.4 milyonla ikinci
- Apple ise 44.6 milyon satış yaptı
- OPPO 29.6 ve Vivo 27.3 milyon
Apple, 2018′ e göre şu an için yine düşüşte. Baktığımızda 2017′ e göre kademeli olarak düşüş devam ediyor.
Bir araştırma şirketi iPhone önemli bir fiyat indirimine giderse bu satış oranında biraz yükselmeye gidebilir. Ama bu bile ileriye dönük tek başına yetersiz görünüyor.
Şirkete göre eski iPhone’ ların değiştirilmesi için bir sebep pek görülmüyor. Yani Apple, ciddi bir değişime gitmesi gerekiyor.
Açıklanan raporda kar oranları yer almıyor. Ama satış rakamının düşmesinin nedenlerinden biri üst segmentte modellerin çıkması akıllı telefonlara az para harcayan bazı ülkelerde talebin düşüşüne neden olduğunu işaret etmekte.